Сторінка психолога
Демченко Леся Дмитрівна
Закінчила МАУП в 2007 році, закінчила програму «Теорія та практика гештальттерапії» Московського Гештальт інституту.
Види діяльності практичного психолога:
Просвітницька діяльність:
- Залучення вихованців, педагогів, батьків до психологічних знань.
- Формування психологічної культури, шляхом проведення лекцій, семінарів, тренінгів.
Профілактична діяльність:
- Збереження психічного здоров'я дітей, педагогів, батьків.
- Виявлення відхилень у розвитку особистості (групи, колективу).
- Запобігання конфліктам і напруженню в міжособистих стосунках.
Психодіагностична діяльність:
- Психологічне обстеження вихованців, педагогів, батьків.
- Вивчення причин, що ускладнюють діяльність та спілкування між людьми.
Корекційно-відновлювальна та розвивальна діяльність:
- Усунення відхилень в індивідуальному (груповому) розвитку.
- Сприяння у формуванні позитивної життєвої програми та життєвої перспективи.
Психологічне консультування:
- Психологічна допомога вихованцям, педагогам, батькам у життєвих ситуаціях.
- Створення умов для вироблення у людини здатності оперувати якомога більшою кількістю варіантів поведінки, вчинків, почуттів тощо з метою забезпечення оптимізацій спілкування та взаємодії з людьми.
Самоосвітня діяльність:
- Опрацювання фахових видань, робота в бібліотеці.
- Участь у заходах підвищення кваліфікації, у методичних об'єднаннях, науково-практичних семінарах, конференціях освітян.
- Участь у навчальних программах та тренінгах особистісного зростання.
В ігровій формі проводяться заняття з метою ознайомлення дітей з різноманітними сферами життя; пізнання і кращого розуміння себе і навколишнього світу, вміння відстоювати себе, коли світ повертається своєю не найкращою стороною (профілактика негативних явищ серед молоді)...
Вихованцям, які потребують психологічної підтримки, надаються індивідуальні консультації, з ними проводяться окремі заняття. Робота з педагогами є невід'ємною, важливою частиною роботи психологічної служби. Це проведення психолого-педагогічних семінарів, допомога у складних ситуаціях.
В роботі з батьками основним методом є індивідуальні консультації за ініціативою закладу та на запит самих батьків. Також робота з просвітництва та ознайомлення батьків з особливостями життя дітей проводиться завдяки виступам перед батьками на батьківських зборах.
Виявляємо здібних та обдарованих дітей. Для цього проводимо різноманітні анкетування для та вихованців, діагностику розумових здібностей. Створено інформаційний банк даних «Обдаровані діти». Апробовано ряд діагностичних методик, які дозволяють комплексно досліджувати інтелектуальні та творчі здібності учнів.
В Бориспільському БДЮТ "Дивоцвіт" психолог займається з дітьми з особливими потребами на гуртку «Повір у себе».
В групі навчаються 5 – 7 вихованців.
Більшість учнів з особливими потребами відчувають себе ізольовано, зневіряються у своїх силах, їм властива підвищена тривожність, роздратованість, емоційні розлади, вони переживають дефіцит соціальних контактів, стикаються із труднощами міжособистісних відносин, у таких дітей підвищена потреба у захисті, а відповідальність за прийняття рішення часто перекладається на оточуючих. Тому, метою занять з гуртківцями є гармонізація внутрішнього світу, зниження тривожності, розвиток пізнавальних процесів, покращення соціально-психологічної адаптації. Ця мета вимагає розв’язання певних завдань:
- розвиток емоційної сфери;
- попередження і зниження тривожності та страхів;
- підвищення впевненості в собі;
- активація пізнавальної діяльності;
- корекція недоліків емоційно-особистісного й соціального розвитку;
- соціальна адаптація;
- створення розвиваючої сфери як фактора психічного розвитку дитини;
- орієнтація на зону найближчого розвитку.
Заняття психолог проводяться в групі та індивідуально. В групах займаються діти із логоневрозом, порушенням психологічного розвитку з порушенням формування експресивної мови та дизартрією, з затримкою мовлення, гіперактивністю та з іншими діагнозами.
На заняттях психолог підбирає вправи, спрямовані на розвиток пізнавальних процесів, пам’яті, уваги, використовує розвивальні ігри. Цикл занять, спрямований на розвиток емоційного інтелекту – діти вчаться розуміти власний настрій, вчаться його виражати, розуміти настрій іншого та давати підтримку. Для роботи зі страхами психолог використовує методи арт-терапії, вихованці малюють, працюють з манкою, створюють власний і загальний простір, використовуючи можливості пісочної терапії. Для регулювання агресивних проявів, використовуються рольові ігри, діти вчаться соціально прийнятними формам прояву злості. Комунікативні ігри спрямовані на вміння мати і виражати свою думку, прислуховуватися до думки іншого, вирішувати конфліктні ситуації, вчитися вибачатися. Багато уваги приділяється розвитку вмінню дружити, морально-етичним нормам. Для розвитку дрібної моторики, використовуються фарби, крупи, манка. До занять включаються релаксаційні вправи з музикою, записами природніх звуків.
Організовуючи заняття, психолог намагається орієнтуватися на сильні сторони кожної дитини, намагається продумувати різнорівневі завдання, щоб максимально залучити до роботи усіх вихованців.
Гімн закладу: