Ляльковий театр
Для дітей у віці 8-11 років.
Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному та політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері освіти та виховання, мета якої – формувати конкурентно здібну, творчу особистість, яка спроможна до самовизначення, до самореалізації та самовдосконалення. Метою роботи керівників гуртків є: виховання творчої особистості, здатної до самореалізації, яка легко адаптується в умовах швидких змін суспільного життя, зорієнтована на загальнолюдські цінності, має систему особистісних цінностей. Адже в кожній дитині природою закладений певний творчий потенціал. "Кожна дитина в потенціалі – це творець різних, у тому числі естетичних цінностей: будуючи будинки, вона виявляє свою архітектурну творчість, ліплячи і малюючи, вона - скульптор".
Мета гуртка
Важливою умовою розвитку особистості є залучення її до діяльності. У творчій діяльності вихованець набуває художньо-творчих здібностей: спостережливості, репродуктивної уяви, фантазії, уміння аналізувати, порівнювати. Підготовка і показ лялькової вистави — це творча діяльність, це інтегроване заняття, воно синтезує різноманітні знання та вміння дітей, сприяє розвитку їхніх творчих здібностей. Основною метою роботи гуртка «Ляльковий театр» є створення умов для розвитку творчих здібностей учнів, формування моральних цінностей і орієнтирів особистості, забезпечення естетичного виховання. Театральні ігри, підготовка лялькових вистав сприяють розвиткові всебічних знань, умінь та творчості вихованців. Діти, готуючись до лялькової вистави, випробовують себе як актори, художники, співаки, музиканти, їх діяльність — це нові відкриття для себе: розуміння авторського задуму, виявлення свого ставлення до зображуваного.
Завдання гуртка
- поглиблювати знання учнів про види мистецтва;
- формувати позитивне ставлення до різних видів мистецтва, необхідність їх поєднання у роботі лялькового театру;
- ознайомити із специфікою лялькового театру, театральною лексикою, професіями людей, що працюють в театрі;
- вчити розуміти авторський задум п'єси;
- розвивати вміння справедливо оцінювати свої і чужі вчинки, вчити передавати голосом, жестами характер дійових осіб, своє відношення до них;
- розширювати, поглиблювати, систематизувати знання дітей про моральні норми і правила культурної поведінки, охорону життя і здоров'я дітей;
- виховувати турботливе ставлення до оточуючих людей, до природи;
- виховувати впевненість у своїх можливостях.
Структура та зміст програми
Програмою передбачено роботу гуртка "Ляльковий театр" починаючи з 6 класу. Програма побудована за концентричним принципом, що дасть змогу не тільки зберегти наступність і послідовність у роботі гуртка, а й найповніше реалізувати основне завдання виховної роботи – розвивати творчий потенціал учнів. Заняття гуртка структуровані за таки¬ми загальними тематичними блоками-розділами:
Вступ.
І. Підготовка лялькової вистави.
ІІ. Вистави.
ІІІ. Наставництво.
Розділ Вступ має на меті розкрити зміст поняття "ляльковий театр", ознайомити з театральною лексикою, спостерігати за роботою лялькового театру, ознайомити з видами театрів, групами ляльок, визначати способи руху ляльок за ширмою, способи передачі інформації, визначати завдання лялькового театру.
І розділ має на меті підготувати лялькову виставу, всі необхідні атрибути для показу вистави.
ІІ розділ дає змогу підвести підсумки всієї роботи – показ вистави, визначення реалізації завдань, поставлених на початку всієї роботи, шляхи подолання труднощів, усунення недоліків.
ІІІ розділ – наставництво – передбачає парну роботу старших учнів з молодшими з метою передачі "досвіду старших" молодшим. Доцільно, щоб учні працювали над створенням однієї вистави (для молодших – полегшений варіант).
Цей розділ передбачає спільну творчу роботу по створенню п'єси. Має на меті поставити завдання на наступний рік, враховуючи побажання гуртківців. Саме тут мають змогу розкриватися здібності дітей, особливо сором'язливих, певною мірою закомплексованих. Звикаючи до участі у виставі за ширмою (де дитину не бачать), вона легко набуває впевненості у своїх силах, вільно виступає перед однолітками, стає активнішою на уроках, підвищується її громадська активність.
Для роботи гуртка "Ляльковий театр" на початковому рівні пропонується 72 години (2 години на тиждень). Програма гуртка Театру ляльок, передбачає виконання триєдиної мети: навчання , розвитку і виховання.
Працюючи за даною програмою, гуртківці повинні навчитися:- розрізняти за певними ознаками види мистецтва ,визначати серед них мистецтво театру, лялькового театру;
- вміти сприймати виставу, визначати події, героїв, давати свою оцінку побаченому;
- оволодіти початковими навичками написання сценарію лялькової вистави;
- виготовляти ляльки – рукавички та декорації;
- володіти акторською майстерністю актора –ляльковода;
- володіти пластикою рук;
- виразності та чіткості мови, дикції, способу зміни голос та імітації звуків і голосів;
- віднайти і зіграти свою роль у запропонованій виставі.
- мови та мовлення;
- уяви та фантазії;
- образного мислення;
- естетичних смаків;
- емоційності, гнучкості;
- акторських здібностей;
- вміння виготовляти ляльки та декорації з підручного матеріалу.
- естетичної свідомості та оцінки;
- дружби, колективізму, взаємовиручки;
- бережливого ставлення до інвентарю;
- творчої ініціативи;
- позитивних емоцій та почуттів;
- працелюбності та терпіння;
- прагнення приносити радість глядачам.
У репертуарі театру такі вистави: «Як Вовчик захворів», «Наука для Оленки», «Хто товаришує з світлофором?», «Закон співжиття», «Небезпечний подарунок», «Пригоди Сніговика», «Кицькин дім».
Розклад роботи театру |
Викладач | Каб. | Понеділок | Вівторок | Середа | Четвер | П′ятниця | Субота | Неділя |
Власова Марія Миколаївна | к.10 | 11.00-12.30(2) |   |   |   |   | 14.00-17.00(4) |   |
Гімн закладу: