Гурток "Пізнайко"
Для дітей у віці 5-6 років.
Центр раннього розвитку дітей в нашому закладі працює вже 17 років. Його заняття відвідують малята дошкільного віку. Традиційно головною метою навчально–виховного процесу є якісна підготовка дітей до школи. Але нині цього замало. На першому плані – інтелектуальний розвиток особистості дошкільнят, виявлення та розвиток їх здібностей. Практика показала, що в наш час діти мало психологічно підготовлені до спілкування з однолітками, з дорослими, мають недостатню мовленнєву практику, погано розвинені увагу, уяву, пам'ять. Гурток «Пізнайко» (кер. Войціщук Надія Афанасіївна, Ілляш Інна Іванівна) допомагає батькам і дітям у вирішенні цих проблем.
Мета роботи гуртка:
- На основі знань про ознаки і властивості предметів і явищ розвивати у дітей здатність логічно мислити, розуміти причинно-наслідкові зв'язки між предметами і явищами навколишнього світу.
- Збільшувати активний та пасивний словниковий запас дитини, розвивати монологічне та діалогічне мовлення.
- Надати можливість отримати дошкільне виховання дітям, що не відвідують ДНЗ.
Пріоритетні напрямки роботи з дітьми:
- розвиток основних видів діяльності;
- розвиток пізнавальної сфери та розширення світобачення;
- розвиток мовлення та мовленнєвого спілкування;
- соціалізація дітей, формування способів спілкування з дорослими та однолітками;
- збереження фізичного та психічного здоров'я дітей;
- збагачення виховних умінь батьків, заохочення їх до виховання своїх дітей.
Навчальна програма розрахована на 1 рік навчання. Приймаються діти шостого року життя.
Добридень, дорогі малюки та шановні батьки!
Мине зовсім небагато часу, і вас, малюки, називатимуть школярами, а вас, дорослі, — батьками школярів. І в кожного з'явиться своя складна, але важлива роль у шкільному процесі. Чи готові ви до цієї ролі? Чи знаєте, що робити?
Мета гуртка "Пізнайко" - допомогти вам, батьки, більше дізнатися про особливості вашого малюка-дошкільника, молодшого школяра, вказати вірний шлях допомоги дитині, відповісти на численні запитання, а вам, малюки, — підготуватися до непростої ролі учня.
У 5—6 років дитина починає швидко рости та набирати вагу. Із коротконогого чоловічка з великим тулубом вона перетворюється на пропорційно складеного хлопчика чи дівчинку. Особливо інтенсивно розвиваються м'язи тулуба та хребет. Але до остаточного формування організму дитини ще дуже далеко: не сформована центральна нервова система, від якої залежить поведінка та психічна діяльність, залишається характерною висока втомлюваність дитини.
Вступ малюка до школи істотно змінює соціальний бік його розвитку. Дитині доведеться спілкуватися не тільки з великим колективом однолітків, але й із дорослими, підкорятися їхнім вимогам, а головне, дитині треба буде стати членом колективу, котрий має свою мету та функції, відмінні від тих, що були, наприклад, в дитячому садку.
Непідготовленість дитини до школи найчастіше запізно виявляється у фактах неуспішності, шкільних неврозах та підвищеній шкільній тривожності. Для того щоб початок шкільного навчання поклав старт новому етапу розвитку, дитина має бути готовою до цієї форми співпраці між дорослими та дітьми, нових видів діяльності.
Багато хто з батьків вважають головним показником готовності дитини до школи обсяг знань, які вона набула в період дитинства. Однак дитина може прийти до школи з широким кругозором, але виявиться зовсім не підготовленою до виконання різноманітних вимог, які висуваються у школі.
Добре запам'ятайте!
- Процес навчання у школі вимагає від дитини не лише вміння узагальнювати, аналізувати та синтезувати, але й вміння спостерігати та мати розвинуту творчу уяву.
- Велику роль відіграє і хороше здоров'я. Стан здоров'я дитини на початку навчання — це той резерв, той запас сили, котрий багато в чому визначає успіх і першого року навчання, і всього шкільного марафону.
- Численні дослідження показали, що молодшим школярам до вподоби вчитися. У цьому віці закладається фундамент етичної поведінки, відбувається засвоєння моральних норм і правил. Але неграмотна поведінка батьків та вчителів призводить до зменшення старанності та відповідальності. Адже кожна дитина на момент вступу до школи перебуває на певному рівні морального розвитку. Тому деякі діти починають повторювати встановлені правила поведінки тільки для того, щоб уникнути покарання від дорослих, а деякі поводяться так, щоб уникнути несхвалення з боку інших людей. Більш високий рівень морального розвитку характеризується тим, що першокласник керується людськими принципами та нормами для того, щоб уникнути втрати гідності, докорів совісті.
- Поведінка дитини багато в чому залежить від її темпераменту. Це може виявлятися у мовленні, емоційному розвитку, операціях мислення, у письмі. Один розмовляє швидко, інший - повільно; один легко включається в роботу, інший діє невпевнено, боязко; один розв'язує складну задачу завзято та наполегливо, другий — кидає, потім знову продовжує розв'язувати. Особливості темпераменту можуть бути замасковані навичками, звичками, так званим характером. А оскільки темперамент залежить від властивостей нервової системи, то змінити його майже неможливо і не слід намагатися це робити!
- Діти у 6-7 років вже мають комунікативні здібності. Це здібності, які допомагають дитині спілкуватися. До них також належать: бажання вступати в контакт з оточуючими дорослими та дітьми; вміння організовувати спілкування, слухати співрозмовника; знання норм та правил спілкування.
До вікових особливостей 6-7-річних малюків належать безпосередність, емоційність, допитливість, довірливість, чуйність. Наприклад, під час пояснення вчителем арифметичної задачі, в якій ідеться про гриби, першокласник може відразу розповісти про те, як він теж збирав гриби у лісі. При цьому не треба приймати таку поведінку за неслухняність чи неуважність. Дитина безпосередня у стосунках з вами. Вередування та впертість теж характерні для цього віку. Важливою якістю є наслідування, однак варто пам'ятати, що дитина переймає не тільки позитивне, а й негативне.
Таким чином, в основі готовності до шкільного навчання лежить і фізичний, і психологічний розвиток дитини, без якого вона не зможе успішно вчитися у школі.
Розклад роботи гуртка |
Викладач | Каб. | Понеділок | Вівторок | Середа | Четвер | П′ятниця | Субота | Неділя |
Войціщук Надія Афанасіївна | к.4 | 09.00-11.00(4); 11.30-13.30(4); 16.30-18.30(4) |   |   | 09.00-11.00(4); 11.30-13.30(4); 16.30-18.30(4) |   |   |   |
Ілляш Інна Іванівна | к.4 |   | 09.00-11.00(4) | 09.00-11.00(4); 11.30-13.30(4); 16.30-18.30(4) |   | 09.00-11.00(4); 11.30-13.30(4); 16.30-18.30(4) | 09.00-11.10(4) |   |
Гімн закладу: