Гімн БДЮТ "Дивоцвіт":


Email FB YT Фото
Головна сторінка Новини Розклад роботи гуртків Фінансова діяльність ОБЖД

Інші навчальні заклади м. Бориспіль

Науково-методична проблема

Про підсумки науково-методичної робота за 2019-2020 навчальний рік БДЮТ «Дивоцвіт»

Науково-методична робота в 2019-2020 навчальному році у закладі здійснювалась з метою реалізації основних розпорядчих документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради КОІПОПК, відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», концепції Нової української школи, наказу БДЮТ «Дивоцвіт» «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками БДЮТ «Дивоцвіт» у 2019-2020 навчальному році, №62-о від 30 серпня 2019 р.

Мета науково методичної роботи: підтримувати діловий тонус педагогів, сприяти розвитку творчого потенціалу керівників гуртків на досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.

У БДЮТ «Дивоцвіт» створена і ефективно працює система колективної та індивідуальної роботи керівників гуртків, яка спрямована на підвищення професійного рівня педагогічних працівників, удосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення освітнього процесу та проводиться з урахуванням інтересів і запитів різних категорій педагогів.

Педагогічний колектив БДЮТ «Дивоцвіт» у 2019 -2020 навчальному році працював над єдиною методичною проблемою: «Формування дитини позашкільника – основний ціннісний орієнтир в роботі закладу позашкільної освіти», яка відповідає ключовим аспектам Нової української школи.

Над реалізацією проблеми працювали всі методичні структурні підрозділи БДЮТ «Дивоцвіт». Продуктивно працювали педагогічні ради, методичні ради, наради, методичні об’єднання, творчі групи.

З метою розвитку професійної компетентності педагогічних працівників та відповідно нових завдань концепції Нової української школи були проведені педради на теми: «Формування дитини позашкільника – основний ціннісний орієнтир в роботі закладу» у формі прес–брифінгу, в якому брали участь педагогічні працівники закладу, представники управління освіти і науки, батьки, вихованці; «Організація роботи з батьками в новому освітньому просторі закладу позашкільної освіти» у формі круглого столу. Співпраця з батьками сприяє розвитку особистості дитини, підвищення рівня психологічного комфорту та емоційного благополуччя; «Шляхи формування творчої особистості дитини – позашкільника в умовах НУШ», в групах обговорювались такі питання як:

  • шляхи розвитку професійної компетентності педагога ЗПО у відповідності вимог НУШ;
  • ефективні форми роботи з батьками як механізм розвитку творчої особистості дитини;
  • важливі чинники соціалізації та їх вплив на формування творчої особистості дитини–позашкільника;
  • імідж закладу – необхідна умова формування творчої особистості дитини.

До 101 річниці від Дня народження Василя Сухомлинського організований та проведений круглий стіл на тему: «Впровадження ідей В.Сухомлинського в практику закладу позашкільної освіти». Піднімались питання щодо впровадження ідей В. Сухомлинського в систему діяльності закладу освіти.

Методична рада закладу позашкільної освіти покликана координувати зусилля різних служб та творчих педагогів. Тому, з метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою у закладі на першому засіданні було затверджено склад методичної ради, до якого ввійшли: директор БДЮТ «Дивоцвіт» – Тименко Н.І., заступник директора з навчально-методичної роботи Рассоха В.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Кубрак І.А, психолог Шуменко Л.Д. та голови методичних об’єднань закладу. Визначено та затверджено план роботи методичних структур на 2019–2020 навчальний рік.

Предметом засідань методичних рад були: обговорення рівня фахової майстерності педагогів; стан програмного забезпечення навчального процесу; рівень організації та проведення виставок; розгляд і затвердження конкурсних методичних матеріалів; аналіз підготовки до проведення атестації педагогічних працівників; впровадження досягнень передового педагогічного досвіду тощо.

Важливу роль в підвищенні загального, фахового і методичного рівня педагогів відіграють методичні об’єднання, завданнями яких є ознайомлення педагогів із сучасним станом і перспективами розвитку позашкільної освіти, перспективним педагогічним досвідом, оновлення і поглиблення знань педагогічних працівників за фахом, постійне підвищення їхнього загальнокультурного рівня.

Протягом навчального року плідно працювало п’ять методичних об'єднань:

  • керівників гуртків декоративно-ужиткового відділу;
  • керівників гуртків художньо-естетичного відділу;
  • керівників гуртків з вивчення англійської мови;
  • керівників гуртків, що працюють з дошкільнятами;
  • акомпаніаторів.

У закладі діяли три творчі групи, до складу яких входили педагоги, які вирішували актуальні проблеми освітнього процесу:

  • Творча група «Обдарована дитина» у навчальному році продовжила роботу над реалізацією проекту «Обдарована дитина», результатом якої стала активна участь вихованців хореографічних, вокальних та гуртків декоративно–ужиткового напрямку в міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах, фестивалях, розважально – пізнавальних програмах. Організовані та проведені конкурси обдарованих дітей закладу: сольний концерт Яни Новоселецької та Насті Бендик, «Голос Веселочки» в онлайн-режимі.
  • Творча група «Родинне виховання». Всі члени творчої групи активно працювали з керівниками гуртків та батьківським комітетом. Започаткована робота круглих столів для батьків за участю представників освіти, громадських діячів, психолога закладу, об'єднана темою: «Сім'я - місце, де тебе люблять». Піднімались питання «Роль чоловіка та батька в сім'ї», «Роль жінки у родинних стосунках», «П'ять мов любові у подружжі», важливість спілкування та інш. Проводились батьківські університети просвітницького спрямування, збори, тренінги, спільні заходи направлені на дієву співпрацю з батьками, що сприяло родинному вихованню.
  • Творча група «Профорієнтація вихованців у ПНЗ» працювала над створення циклу занять профорієнтаційного спрямування для дошкільнят. Розроблена низка тренінгів для дітей середнього шкільного віку. Організований та проведений інтелектуально-профорієнтаційний захід «Країна професій», присвячений 35-річчю БДЮТ «Дивоцвіт», Діти знайомились з такими професіями як: учитель, флорист, дизайнер одягу, перекладач, художник, стиліст, фотограф, журналіст, психолог, артист, хореограф, музикант, вокаліст та ін.

Підвищенню загального фахового і методичного рівня педагогів сприяла курсова перепідготовка. У 2019-2020 навчальному році у Київському університеті імені Бориса Грінченка курсову перепідготовку пройшли три педагогічних працівника: Кубрак І.А. - заступник директора з навчально–виховної роботи, Дідок А.В. – керівник гуртка з вивчення англійської мови, Пилипчук Н.В. – керівник хореографічного гуртка. Педагогічні працівники: Ілляш І І.,Тименко Н.І., Вишняк О.О., удосконалювали педагогічну майстерність через вебінари.

Губа І.М., керівник гуртка раннього естетичного розвитку дитини «Малятко», та Артамкіна В.В., керівник гуртка раннього розвитку дитини «Сонечко» другий рік навчались на базі опорного закладу освіти ДЕНЦ «Камелія» м. Бровари з теми: «Розвиток творчої особистості в умовах інтеграції художньо- естетичного та екологічного виховання в закладах позашкільної освіти».

Проходили навчання:

  • Тименко Н.І., за програмою методологічного семінару «Позашкільна освіта Київщини: стратегія-2020» удосконалила управлінську компетентність у сфері стратегічного планування державної політики та професійного розвитку педагогічних кадрів;
  • Тименко Н.І., Кубрак І.А., за програмою курсів підвищення фахової кваліфікації з теми «Фандрайзенг для розвитку навчального закладу».

Педагогічні працівники БДЮТ «Дивоцвіт» підвищували свою професійну майстерність, переймали передовий педагогічний досвід роботи та були активними в обласних заходах:

  • Рассоха В.В., заступник директора з навчально-методичної роботи в обласному майстер-класі для заступників директорів закладів загальної середньої та позашкільної освіти «Сучасні форми методичної роботи»;
  • Ілляш І.І., Губа І.М. в обласному майстер-класі для вчителів початкових класів та керівників гуртків «Упровадження здоров'язбережувальної технології «Навчання в русі»;
  • Тименко Н.І., Рассоха В.В. у роботі Всеукраїнського науково- методологічного семінару «Позиціонування закладу освіти засобами новітніх технологій менеджменту». Тема виступу Тименко Н.І. «Позашкільний заклад освіти на ринку освітніх послуг».

Досвідчені педагогічні працівники БДЮТ «Дивоцвіт» організовували та проводили обласні педагогічні студії:

  • Тименко Н.І., Шуменко Л.Д., - обласну педагогічну студію для керівників гуртків "Університет майбутнього вчителя» на тему: «Педагогічне спілкування як складова педагогічної діяльності»;(виступали: Федорченко І.М.);
  • Тименко Н.І., керівник Зразкової творчої студії «Чабрець», Хижна І.А., керівник Народного хореографічного ансамблю «Радість», Вишняк О.О., керівник групи «Черрі-беррі» Народного вокального колективу «Веселочка» - обласну педагогічну студію для керівників гуртків художньо-естетичного напряму: «Художньо-естетичне виховання як засіб формування особистості патріота в закладі позашкільної освіти" (виступали: Крастиченко В.В. та Гуров В.Б.).

З метою активізації професійної діяльності та забезпечення встановлення рівня фахової кваліфікації здійснювалась атестація керівників гуртків. Під час атестації вивчалися професійні якості педагога, його сильні та слабкі сторони, створювалися оптимальні умови для вивчення та впровадження педагогічного досвіду кращих педагогів закладу, які демонстрували свою майстерність через відкриті заняття, виховні заходи, майстер-класи, семінари, конференції.

За результатами атестації:

  • Кубрак І.А..- керівнику лялькового театру «Казковий водивіль» підтвердили раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст»;
  • Кубрак І.А. – заступник директора з навчально методичної роботи – відповідає займаній посаді;
  • Крастиченко В.В. – керівнику Народного вокального колективу «Веселочка», підтвердили раніше присвоєне педагогічне звання «керівник гуртка- методист»;
  • Шуменко Л.Д. – психологу, присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»;
  • Дідок А.В. – керівнику гуртка з вивчення англійської мови «Merry English» присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст».

Протягом навчального року продовжувала роботу Школа педагогічної майстерності «Майстер». Для підвищення фахового рівня педагогічних кадрів та з метою популяризації досвіду гурткової роботи, проводились відкриті заняття, творчі дискусії, майстер-класи. В рамках місячника педагогічної майстерності досвідчені педагоги представляли нестандартні заняття та передавали досвід своєї роботи молодим та малодосвідченим спеціалістам.

Одним із пріоритетних напрямів методичної роботи закладу є робота з молодими педагогами. З метою підтримки молодих та малодосвідчених керівників гуртків, створення умов для їх самореалізації, сприяння професійному становленню, працювала група «Сходинки».

Здійснювались групові, індивідуальні консультації з питань організації, проведення освітнього процесу з вихованцями, засідання, педагогічні лекторії, круглі столи. Організована робота наставників з числа кращих досвідчених педагогів відповідного фаху для надання методичної допомоги педагогам початківцям. Робота в парах (наставництво):

  • Мащкова М.В.Степанець О.А. – Мазай Н.М.;
  • Колосович А.М. – Вишняк О.О., Крастиченко В.В.;
  • Грищенко Н.І. - Онуфрієнко О.І.;
  • Шамрік К.С., Новак С.С., - Лутфулліна А.В., Артамкіна В.В;
  • Черпак О.С. - Войціщук Н.А.;
  • Романенко М.Ю. - Тименко Н.І.

Традиційно проведений місячник молодого педагога, в рамках якого відбулись: відкриті заняття, взаємовідвідування занять та виховних заходів, самоаналіз заняття молодим керівником гуртка та аналіз заняття наставником.

Професійну майстерність керівники гуртків підтверджували перемогами у професійних конкурсах та дослідно-експериментальній роботі.

Переможцями обласного конкурсу віртуальних науково-методичних розробок з художньо-естетичного напряму позашкільної освіти стали:

  • Тименко Н.І., Артамкіна В.В. - директор та методист в номінації: творчий методичний проєкт з проєктом «Квітни, моя родино!», Вишняк О.О. методист з проєктом «Дистанційний вокальний конкурс «Голос Веселочки».
  • Вишняк О.О – методист в номінації навчально–методичні рекомендації, методичні рекомендації для концертмейстерів (акомпаніаторів) позашкільних закладів.
  • Ілляш І.І. - керівник раннього розвитку дитини «Пізнайко» в номінації «Сценарій виховного чи розважального заходу для дітей та учнівської молоді», сценарій квест-гри з елементами театралізації «Що осінь щедра нам принесла».
  • Рассоха В.В. – підготувала переможця І та ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу–захисту науково–дослідницьких робіт учнів-членів МАН (Кобець Оксану Сергіївну з науково дослідницькою роботою «Вплив зелених насаджень на мікрокліматичні особливості навколишнього середовища на прикладі Катальпи гібридної (Catalpa hybrida)»);
  • Федорченко І.М. - керівник гуртка «Юний політолог» підготувала призерів І етапу Всеукраїнського конкурсу–захисту науково–дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Богдан Елизавету Олександрівну з науково-дослідницькою роботою «Психологічні особливості спілкування дітей підлітків» та Бокова Олексія Віталійовича з науково-дослідницькою роботою «Соціально–психологічні чинники розвитку образу – «Я» та самооцінки у дітей дошкільного віку».

Розроблені, подані на розгляд та погоджені науково–методичною радою міського методичного кабінету управління освіти і науки Бориспільської міської ради навчальні програми:

  1. Нова навчальна програма з вивчення англійської мови «Quick minds», укладач: Степанець О.А.
  2. Діючі навчальні програми:
    • гуртка «Світанок», укладач Кручинін С.В.;
    • гуртка «Сонечко», укладач Артамкіна В.В.;
    • гуртка «Мозаїка», укладач Перхайло Т.В.;
    • з вивчення німецької мови «Deutsch als Frembsprache», укладач Дідок А.В.;
    • гуртка «Гармонія», автор Тименко Р.Т.;
    • хореографічного гуртка «Радість», укладач Хижна І.А.;
    • хореографічного гуртка «Грація», укладачі: Пилипчук Н.В., Пилипчук А.С.;
    • гуртка «Райдуга», укладач Лутфулліна А.В.

Творчі керівники гуртків поширювали свій передовий педагогічний досвід роботи у фахових та періодичних виданнях:

  • Тименко Н.І. позашкільний заклад освіти на ринку освітніх послуг/ Н.І.Тименко/ Позиціонування закладу освіти засобами новітніх технологій менеджменту: Матеріали Всеукраїнського науково-методологічного семінару 17 жовтня 2019 р. Київ – Бориспіль: ДЗВО «Університет менеджменту освіти». 2019, 130 с. URL: http://umo.edu.ua/materiali-konferencij-nimp.
  • стаття Рассохи В.В. «Дослідження рідкісних видів рослин Бориспільського району» надрукована в збірнику: Всеукраїнська серпнева конференція для методистів закладів позашкільної освіти еколого – натуралістичного напряму, фахівців інститутів післядипломної педагогічної освіти, директорів, заступників директорів та вчителів біології ЗЗСО «Педагогічний пошук – 2019», 15-16 серпня 2019р.: [збірник статей та тез доповідей / за заг. редакцією доктора педагогічних наук, професора В.В. Вербицького]. – Київ: «НЕНЦ», 2019. –с.
  • Войціщук Н.А. Логіка і математика для дошкільнят/ Н.А.Войціщук.-Київ: Літера ЛТД, 2019. -48с., вкл.+16с. метод. рек. - Серія «365 днів до НУШ».
  • Федорченко І.М. Психореабілітаційна робота з батьками, які виховують дітей особливими потребами / І.М. Федорченко / Шляхи розвитку науки в сучасних кризових умовах: тези доп. I міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 28-29 травня 2020 р. – Дніпро, 2020. – Т.2. – 611 с

Вся інформація про методичну роботу БДЮТ «Дивоцвіт» висвітлювалася на сайті закладу www.bdut.in.ua.

Адміністрація закладу спрямовує свою роботу на створення для керівників гуртків, всіх необхідних умов для самовдосконалення, підвищення професійного рівня, надає методичну допомогу в фаховому вдосконаленні, та сприяє апробації та впровадженні нових педагогічних технологій в практику. Запровадження нових форм методичної роботи допомагають в здійсненні неперервної освіти педагогічних кадрів.

Науково–методична тема: «Формування дитини позашкільника – основний ціннісний орієнтир в роботі закладу позашкільної освіти»

ПЛАН РОБОТИ З МОЛОДИМИ СПЕЦІАЛІСТАМИ
на 2020-2021 н.р.

Зміст роботи

Час

Термін виконання

Відповідальний

1.

Засідання з молодими спеціалістами:

Ознайомлення:

  • з планом роботи на 2020-21 н.р.;
  • з документами, що регламентують освітній процес.

Вимоги до ведення журналу обліку гурткової роботи.
Поради молодому педагогу.

12:00

18.09.2020

Рассоха В.В.

2.

Огляд методичної літератури, електронних джерел фахових видань.

протягом року

Молоді та малодосвідчені педагоги

3.

Робота в парах (наставництво):
Степанець О.А. – Мазай Н.М.
Проневич Г.О. - Хижна І.А.
Грищенко Н.І., Бодашко О.Ю. - Онуфрієнко О.І.
Черпак О.С. - Петренко Ю.М.
Приходько І.В.- Рассоха В.В.
(індивідуальні плани роботи, папка молодого спеціаліста)

протягом року

Наставники

4.

Відвідування занять молодим педпрацівником наставників та колег. Аналіз занять.

жовтень; протягом року

Наставники

5.

Відвідування занять та виховних заходів молодих спеціалістів задля надання методичної допомоги, аналіз занять. Контроль за виконанням.

листопад, грудень; протягом року

Адміністрація закладу, наставники

6.

Написання розширеного конспекту до відкритого заняття.

  • відкриті заняття молодих педпрацівників;
  • - самоаналіз свого відкритого заняття.

грудень

Молоді спеціалісти, наставники, адміністрація закладу

7.

Засідання з молодими спеціалістами:

  • новий формат навчання та роботи;
  • моє портфоліо успіху.

12:00

26.01.2021

Тименко Н.І.
Рассоха В.В.

8.

Місячник педагога початківця:

  • взаємовідвідування занять, виховних заходів;
  • надання індивідуальної методичної допомоги;
  • методичні поради: «Молодий педагог, вироби свій стиль»;
  • проведення відкритих занять молодими спеціалістами;
  • аналіз та самоаналіз занять.

Березень

Тименко Н.І.
Рассоха В.В.
Наставники

9.

Конкурс «Творчий портрет молодого педагога»

17:30

23.03.2021

Рассоха В.В.

10.

Підсумкове засідання з молодими спеціалістами.

Прес-конференція педагогів-наставників та педагогів-початківців (обмін досвідом).

Травень

Тименко Н.І.
Рассоха В.В.