Гімн БДЮТ "Дивоцвіт":


Email FB YT Фото
Головна сторінка Новини Розклад роботи гуртків Національно-патріотичне виховання Фінансова діяльність ОБЖД

Інші навчальні заклади м. Бориспіль

Науково-методична проблема

Науково-методична робота за 2017-2018 навчальний рік БДЮТ «Дивоцвіт»

Науково-методична робота в 2017-2018 навчальному році в закладі здійснювалась з метою реалізації основних розпорядчих документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти», відповідно до Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», концепції Нової української школи, наказу БДЮТ «Дивоцвіт» «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками БДЮТ «Дивоцвіт» у 2017-2018 н. р., №63-о від 01.09.2017 р.

Мета науково-методичної роботи: підтримувати діловий тонус педагогів, сприяти розвитку творчого потенціалу керівників гуртків на досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.

У БДЮТ «Дивоцвіт» створена і ефективно працює система колективної та індивідуальної роботи керівників гуртків, яка спрямована на підвищення професійного рівня педагогічних працівників, удосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення освітнього процесу та проводиться з урахуванням інтересів і запитів різних категорій педагогів.

Педагогічний колектив БДЮТ «Дивоцвіт» у 2017-2018 н.р. продовжив роботу над єдиною методичною проблемою: «Педагогіка життєтворчості як основа навчально-виховного процесу в позашкільному навчальному закладі», яка відповідає ключовим аспектам Нової української школи.

Над реалізацією проблеми працювали всі методичні структурні підрозділи БДЮТ «Дивоцвіт». Систематично працювали педагогічні ради, методичні ради, наради, методичні об'єднання, творчі групи.

З метою розвитку професійної компетентності педагогічних працівників та відповідно нових завдань концепції Нової української школи були проведені педради на теми: «Розвиток позашкільної освіти в Концепції Нової української школи», «Методика проведення занять в позашкільному навчальному закладі в контексті реформування Нової української школи»», «Особистісно-професійний розвиток педагогів ПНЗ в контексті Європейської концепції навчання протягом життя».

Методична рада позашкільного навчального закладу покликана координувати зусилля різних служб та творчих педагогів. Тому, з метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою у закладі на першому засіданні було затверджено склад методичної ради, до якого ввійшли: директор БДЮТ «Дивоцвіт» – Тименко Н.І., заступник директора з навчально-методичної роботи Рассоха В.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Кубрак І.А, психолог Шуменко Л.Д. та голови методичних об»єднань закладу. Визначено та затверджено план роботи методичних структур на 2017–2018 навчальний рік.

Предметом засідань методичних рад були: обговорення рівня фахової майстерності педагогів; стан програмного забезпечення навчального процесу; рівень організації та проведення виставок; розгляд і затвердження конкурсних методичних матеріалів; аналіз підготовки до проведення атестації педагогічних працівників; впровадження досягнень передового педагогічного досвіду тощо.

Важливу роль в підвищенні загального, фахового і методичного рівня педагогів відіграють методичні об'єднання, завданнями яких є ознайомлення педагогів із сучасним станом і перспективами розвитку позашкільної освіти, досягненнями вітчизняної та зарубіжної педагогічної і психологічної науки, перспективним педагогічним досвідом, оновлення і поглиблення знань педагогічних працівників за фахом, постійне підвищення їхнього загальнокультурного рівня.

Протягом навчального року плідно працювало п'ять методичних об'єднань:

  • керівників гуртків декоративно-ужиткового відділу;
  • керівників гуртків художньо-естетичного відділу;
  • керівників гуртків з вивчення англійської мови;
  • керівників гуртків, що працюють з дошкільнятами;
  • акомпаніаторів.

У закладі діяли чотири творчі групи, до складу яких входили педагоги, які вирішували актуальні проблеми навчально-виховного процесу:

  • творча група «Обдарована дитина» в навчальному році продовжила роботу над реалізацією проекту «Обдарована дитина», результатом якої стала активна участь вихованців хореографічних, вокальних та гуртків декоративно – ужиткового напрямку в міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах, фестивалях. Організований та проведений сольний концерт Крастиченко Вікторії - вихованки Зразкового вокального колективу «Веселочка» та виставка робіт талановитих вихованців декоративно - ужиткового напрямку «На крилах дитячих мрій»;
  • творча група «Здоров'язбережувальні технології в ПНЗ» продовжила роботу над реалізацією проекту «Здоров'язбережувальні технології» метою якої є залучення вихованців до активної трудової діяльності, екскурсій, фіззарядки під час занять. Організовані та проведені лялькові вистави, різноманітні бесіди про здорову їжу, здоровий спосіб життя, пізнавально-розважальні програми для вихованців та батьків. Вихованці старшого шкільного віку стали учасниками загальноміської акції «SOS: Врятуй Україну від СНІДу» та заходів, присвячених Дню Землі»;
  • творча група «Профорієнтація вихованців у ПНЗ» працювала над створенням циклу занять - подорожей для дітей 5-6 річного віку,які мають на меті ознайомлення дітей із знаряддями праці, економічною цінністю кожної професії. Розроблена низка профорієнтаційних тренінгів для дітей середнього шкільного віку, проведені профорієнтаційні заходи для старшокласників: «Зустріч з відомими людьми цікавих професій», профорієнтаційно-мотиваційний захід «Обери майбутнє», круглий стіл «Навчання за кордоном – за і проти». Вперше педагоги і вихованці закладу приймали активну участь в профорієнтаційному заході «Місто професій».
  • члени творчої групи «Музейна педагогіка» працювали над поповненням матеріалів до фонду музею історії закладу.

Підвищенню загального фахового і методичного рівня педагогів сприяла курсова перепідготовка. У 2017-2018 н. р. у Київському університеті імені Бориса Грінченка курсову перепідготовку пройшли п'ять педагогічних працівників: Тименко Н.І., Вишняк О.О., Дубініна Н.А., Онуфрієнко О.І. та Шуменко Л.Д. Шуменко Л.Д. – психолог, пройшла навчання «Критичне мислення для освітян», Ілляш І.І. – керівник гуртка «Пізнайко» пройшла он-лайн курс для вчителів початкової школи «MON-EDERA-OSVITORIA».

З метою активізації професійної діяльності та забезпечення встановлення рівня фахової кваліфікації здійснювалась атестація керівників гуртків. Під час атестації вивчалися професійні якості педагога, його сильні та слабкі сторони, створювалися оптимальні умови для вивчення та впровадження педагогічного досвіду кращих педагогів закладу, які демонстрували свою майстерність через відкриті заняття, виховні заходи, майстер-класи, семінари, конференції.

За результатами атестації:

  • Тименко Н.І. - керівнику творчої студії «Чабрець», Войціщук Н.А., Ілляш І.І. - керівникам гуртків раннього розвитку «Пізнайко» підтвердили раніше присвоєне педагогічне звання «керівник гуртка-методист»;
  • Вергун В.І. - керівнику гуртка «Криниця», Грущак С.В.- керівнику Зразкової студії образотворчої діяльності «Райдуга», Мартиненко Л.В. - керівнику Народного хореографічного ансамблю «Радість» підтвердили раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст»;
  • Левченко Т.В. - керівнику гуртка «Мозаїка» та Пилипчук А.С.- керівнику Зразкового хореографічного ансамблю «Грація» присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст»;
  • Шуменко Л.Д. психологу, присвоїли кваліфікаційну категорію «спеціаліст II категорії».

У навчальному 2017 – 2018 році два художніх колективи закладу були подані : на присвоєння звання «Народний художній колектив» - Зразковий вокальний ансамбль «Веселочка», керівники - Крастиченко В.В., Вишняк О.О. та Бурчак Ж.І., на присвоєння звання «Зразковий художній колектив» - творча студія «Чабрець», керівник – Тименко Н.І.

Протягом навчального року продовжувала свою роботу Школа педагогічної майстерності «Майстер». Для підвищення фахового рівня педагогічних кадрів та з метою популяризації досвіду гурткової роботи проводилися відкриті заняття, творчі дискусії, майстер-класи. Керівники гуртків декоративно-ужиткового відділу провели більше десятка різних майстер – класів. У конкурсі педагогічної майстерності «Творчий портрет керівника гуртка-2018» брали участь п'ять креативних, творчих, молодих педагогів: Артамкіна В.В. – керівник гуртка раннього розвитку дитини «Сонечко», Дячук В.О. - керівник гуртка з вивчення англійської мови, Лоскутова А.В. – керівник Зразкового театру мод «Ладушки», Пилипчук А.С. – керівник Зразкового хореографічного ансамблю «Грація», Підгурська Т.С. - керівник гуртка журналістики «Слово». Педагоги демонстрували свій талант, майстерність та професіоналізм в трьох етапах: «Візитівка», «Педагогічна ситуація», театралізовано – педагогічний «Я і мої діти».

Одним із пріоритетних напрямів методичної роботи закладу є робота з молодими педагогами. З метою підтримки молодих та малодосвідчених керівників гуртків, створення умов для їх самореалізації, сприяння професійному становленню, працювала група «Сходинки». Здійснювались групові, індивідуальні консультації з питань організації, проведення навчальної та виховної роботи з вихованцями, засідання, педагогічні лекторії, круглі столи. Організована робота наставників з числа кращих досвідчених педагогів відповідного фаху для надання методичної допомоги педагогам початківцям. Проведений місячник молодого педагога, в рамках якого відбулись: відкриті заняття, взаємовідвідування занять та виховних заходів, самоаналіз заняття молодим керівником гуртка та аналіз заняття наставником.

Методичну та професійну майстерність керівники гуртків підтверджували участю в конкурсах педагогічної майстерності:

  • Вишняк О.О. – методист закладу, стала переможцем II (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації: «Методист-2018» художньо-естетичного напряму. Вона представляла презентацію досвіду роботи та майстер – клас для акомпаніаторів.
  • Рассоха В.В. - керівник гуртка «Юний дослідник» та Федорченко І.М. - керівник гуртка «Юний політолог» брали участь у дослідно-експериментальній роботі. Їх вихованці проводили наукові дослідження з тем: «Дослідження рідкісних видів рослин Бориспільського району»,«Психологічні особливості представників молодіжних субкультур», «Особливості спілкування дітей старшого віку».

Творчі керівники гуртків активно поширювали свій передовий педагогічний досвід через фахові видання:

  1. 365 днів до школи: [зошит з математики та логіки ]/ Надія Афанасіївна Войціщук; макетування, дизайн.- Бориспіль: ПП «Люксар»,2017.-144с.
  2. Федорченко І.М. Проблема українського національного характеру в науковій спадщині М. Костомарова /І.М. Федорченко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Українознавство. – Вип. 12. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2017. – С. 21 – 24.
  3. Федорченко І.М. Процес становлення державності в Україні періоду 1917-1920 років /І.М. Федорченко //X Всеукраїнську науково-практична краєзнавча конференція «Бориспільщина у процесі історичного розвитку та державотворення України 1917 – 1921 років»: [науковий збірник:матеріали X Всеукраїнської науково-практичної краєзнавчої конференції; м. Бориспіль, 30-31 березня 2017 року]- Біла Церква: ТОВ».

Доопрацьовані керівниками гуртків діючі навчальні програми гуртків «Пізнайко», «Малятко», творчої студії «Чабрець» подані на розгляд та погоджені науково – методичною радою міського методичного кабінету управління освіти і науки Бориспільської міської ради.

Педагоги активно брали участь у міських, обласних, всеукраїнських семінарах, майстер-класах. У закладі було організовано та проведено:

  • міський семінар – практикум для практичних психологів ЗНЗ та ПНЗ «Особливості корекційної роботи з молодшими школярами в позашкільному навчальному закладі»;
  • міський семінар для керівників гуртків та методистів ДНЗ «Гра як засіб розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку»;
  • міський семінар для методистів ПНЗ та методистів ДНЗ на тему: «Особистісно – професійний розвиток педагогів в контексті Європейської концепції «Навчання протягом життя».

Активність педагогів проявлялась і за межами закладу:

  • Хижна І.А. - керівник Народного хореографічного ансамблю «Радість», була учасником Всеукраїнської науково-практичної конференції «Формування громадської свідомості учнівської молоді засобами хореографічного мистецтва» (2018р. м.Одеса)». Разом з Мартиненко Л.В. прийняла участь в обласному майстер – класі з хореографії на тему: «Український народно-сценічний танець та стилізація української хореографії», який проводив В'ячеслав Гуров, член Національної хореографічної спілки України, балетмейстер-постановник.
  • Вишняк О.О. керівник гуртка «Малятко» була учасником обласного майстер – класу на тему: «Формування творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами музичного мистецтва» та отримала сертифікат.
  • Федорченко І.М., керівник гуртка «Основи державотворення», заочно брала участь у X Всеукраїнській краєзнавчій науково-практичній конференції «Краєзнавство як феномен історичного розвитку та державотворення України» з темою виступу:«Особливості становлення державності в Україні».
  • Тименко Н.І. - директор закладу, була учасником Всеукраїнського семінару – тренінгу для представників органів місцевого самоврядування «Формування моделі громади, дружньої до дитини».
  • Тименко Н.І.- директор закладу та Ілляш І.І.- керівник гуртка «Пізнайко» заочно взяли участь у Міжнародній конференції «Підготовка педагога ХХI століття крізь призму ідей Василя Сухомлинського».

Вся інформація про методичну роботу БДЮТ «Дивоцвіт» висвітлювалася на сайті закладу. У 2018 році Web-сайт БДЮТ «Дивоцвіт» www.bdut.in.ua був представлений на Всеукраїнському конкурсі сайтів закладів освіти, як переможець обласного конкурсу.

Адміністрація закладу спрямовує свою роботу на створення для керівників гуртків, всіх необхідних умов для самовдосконалення, підвищення професійного рівня, надає методичну допомогу в фаховому вдосконаленні, та сприяє апробації та впровадженні нових педагогічних технологій в практику. Запровадження нових форм методичної роботи допомагають в здійсненні неперервної освіти педагогічних кадрів.

Проте, незважаючи на здобутки в роботі методичної служби закладу,є над чим працювати в новому навчальному році:

  • потребує покращення організація роботи щодо вдосконалення науково-дослідницької та експериментальної роботи з учнівською молоддю;
  • залучення більшої кількості педагогів до активної участі у конкурсах професійної майстерності.

ПЛАН РОБОТИ З МОЛОДИМИ СПЕЦІАЛІСТАМИ
на 2018-2019 н.р.

Зміст роботи

Відповідальний

Термін виконання

1.

Засідання з молодими спеціалістами:

  • ознайомлення з планом роботи на 2018-19 н.р.;
  • вимоги до ведення журналу обліку гурткової роботи;
  • ознайомлення з документами, що регламентують навчально-виховний процес;
  • анкетування молодих спеціалістів «Якої допомоги потребуєте?».

Рассоха В.В.

18.09.2018

2.

Огляд методичної літератури, періодичної преси.

Молоді та малодосвідчені педагоги

протягом року

3.

Засідання з молодими спеціалістами:

  • алгоритм проведення заняття;
  • ознайомлення зі схемою самоаналізу заняття;
  • самоаналіз свого відкритого заняття;
  • гра – ефективний метод навчання вихованців.

Тименко Н.І.
Рассоха В.В.

23.10.2018

4.

Відвідування занять та виховних заходів молодих спеціалістів задля надання їм практичної допомого, аналіз занять. Контроль за виконанням.

Адміністрація закладу, наставники

протягом року

5.

Відвідування занять молодим педпрацівником наставників та колег. Аналіз занять.

Рассоха В.В.
Наставники

листопад, грудень; протягом року

6.

Робота в парах (наставництво):
Дідок А.В., Мащкова М.В. – Мазай Н.М.
Дубініна Н.А. – Онуфрієнко О.І.
Шамрік К.С. – Кубрак І.А.
Романенко М.Ю. – Тименко Н.І.
Кучурівська К.М. – Вишняк О.О.
Грищенко Н.І. – Рассоха В.В.
(індивідуальні плани роботи, папка молодого спеціаліста)

Наставники

протягом року

7.

Засідання з молодими та малодосвідченими спеціалістами:

  • самоосвіта – запорука успіху;
  • підготовка презентацій «Мої педагогічні знахідки».

Рассоха В.В.

27.02.2019

8.

Місячник педагога початківця:

  • взаємовідвідування занять, виховних заходів;
  • надання індивідуальної методичної допомоги;
  • консультпункт «Запитуй – відповідаємо»;
  • проведення відкритих занять молодими спеціалістами;
  • аналіз та самоаналіз відкритих занять.

Тименко Н.І.
Рассоха В.В.
Наставники

Березень

9.

Конкурс педмайстерності.

Рассоха В.В.

29.03.2019

10.

Підсумкове засідання. Завдання на 2019 – 2020 н.р.

Тименко Н.І.
Рассоха В.В.

Травень